Pradžia
lt
en
Jonavos baseinas

Jonavos baseinas

Kartu su Ukraina!

Kartu su Ukraina!

Infrastruktūros plėtros įmokų skaičiuoklė

Infrastruktūros plėtros įmokų skaičiuoklė

Paslaugos

Paslaugos

Projektai

Projektai

DUK

DUK

Kur dingsta mūsų mažieji?

Balandžio 15-16 dienomis projekto „Lyderių laikas 3“ Jonavos rajono savivaldybės kūrybinė komanda organizavo mokymus ne švietimo bendruomenei pagal modulį tėvams „Tėvai kaip ugdymosi partneriai“. Džiaugiamės, kad šį tėvų (globėjų) švietimo renginį vedė žinomas pedagoginės psichologijos specialistas, psichologijos docentas, socialinių mokslų daktaras, turintis ilgametę praktinio darbo su mokytojais ir tėvais patirtį Antanas Valantinas. Renginiu susidomėjo ir mokymus išklausė virš 30 tėvelių iš Justino Vareikio, Raimundo Samulevičiaus bei Šveicarijos progimnazijų, „Neries“ ir „Lietavos“ pagrindinių mokyklų, Žeimių mokyklos – daugiafunkcio centro bei lopšelio darželio „Saulutė.“

Gerbiamas A. Valantinas mokymų metu stengėsi suprantamai paaiškinti, kas darosi su vaikais ir kaip atpažinti, ko savo elgesiu jie siekia. Lektorius kiekvienam vaiko netinkamo elgesio apibūdinimui suteikė taiklius metaforinius pavadinimus – „Mažasis princas”, „Dramos karalienė”, „Namisėda”, „Terminatorius” ir kt. Psichologas kiekvieną teiginį palydėjo konkrečiu pavyzdžiu, dalinosi savo, keturių vaikų tėvo, asmenine patirtimi ir patarė, kaip suprasti, kas vyksta su vaiku. Anot psichologo, siekiant keisti trikdantį elgesį, tėvams (globėjams) labai svarbu suprasti patį reiškinį, gebėti prognozuoti ir valdyti situaciją.

Paliesta ir kita opi problema - kodėl nesusikalba tėvai ir pedagogai. Aptarti pozityvaus bendravimo, bendradarbiavimo aspektai, kurie padeda užmegzti pedagoginiam procesui itin reikalingą sąjungą.

Seminare užsimezgė šilta ir atvira diskusija, tėvai dalinosi savo pastebėjimais, nuogąstavimais, bendravimo su klasės bendruomene patirtimis, uždavė nemažai juos jaudinančių klausimų. Pagrindinė žinutė, kurią psichologas perdavė tėvams (globėjams), kad vaiką moko ne patarimai, o patyrimas, kurį jis įgyja.

Mama Ernesta L. dėkojo už naudingą susitikimą: „Labiausiai patiko dėstytojo paprastumas, persipynęs su lengvu humoru. Labai aiškiai suskirstyti probleminių vaikų tipai su priskirtais žaismingais apibūdinimais. Po mokymų atėjo aiškus suvokimas, kur buvo padarytos mūsų, kaip tėvų, klaidos, nusistovėjęs ydingas bendravimo modelis. Džiugu, kad pavyko nemokamai gauti gero psichologo konsultaciją, nors ir netiesioginę, grupinę, bet radau daug atsakymų“. 

Mama Aleksandra F.: „Mokymai ne tik padėjo geriau suprasti vaiką ir jo mąstymą, bet ir išmokė įsiklausyti, išgirsti, ką jis savo elgesiu bando pasakyti. Susipažinau su paauglystės laikotarpio ypatumais, todėl bus drąsiau kartu su vaiku žengti į jį“.

Jolanta Macaitienė, Jonavos rajono savivaldybės LL3 kūrybinės komandos narė