Pradžia
lt
en
COVID-19 Jonavoje
Paslaugos
Skelbimai
Projektai
DUK

Nepamokinė ugdomoji veikla „Profesija iš arčiau“

Nepamokinė ugdomoji veikla „Profesija iš arčiau“

Birželio 8 dieną 5-10 klasių mokiniams vyko nepamokinės ugdomosios veiklos, skirtos karjeros ugdymui. 12 valandą mokiniai dalyvavo karjeros nuotolinėse pamokose su specialistais: 5-6 klasės mokiniai kartu su Šiaulių jaunimo užimtumo skyriaus vyriausiąja specialiste Kristina Jonaitiene kalbėjosi ir atliko interaktyvias užduotis profesijos pasirinkimo tema; 7-8 klasės mokiniai dalyvavo įdomioje ir šiais laikais aktualioje pamokoje apie socialinių tinklų galimybes ir pavojus kuriant savo ateities karjerą, kurią vedė Lietuvos Karjeros specialistų asociacijos valdybos narė, ugdymo karjerai centro vadovė Giedrė Valaitienė; 9-10 klasės mokiniai turėjo galimybę susipažinti su užimtumo tarnybos veikla, dabartine darbo situacija Lietuvoje, karjeros galimybėmis ir iššūkiais. Visą tai pristatė ir su mokiniais bendravo Kauno jaunimo darbo centro specialistė Sigita Neverauskienė.

Po įdomių ir informatyvių pamokų, mokiniai, kartu su klasės auklėtojais, grįžo į savo virtualias klases ir žaidė „Protų kovas“. Tai žaidimas, kuris patikrino mokinių žinias apie profesijas. O Jūs gerai žinote kiekvienos specialybės darbo vietą, įrankius, aprangą...? Pasitikrinkite savo žinias: http://www.euroguidance.lt/karjeros-planavimas/renkuosi-karjeros-kelia/testai/nauja-protu-kovos

Kiekvieną kartą organizuodama karjeros dienas vis labiau įsitikinu, kad jos būtinos ne tik susipažinimui su profesijomis, karjeros galimybėmis, bet taip pat labai svarbu organizuoti savęs pažinimo veiklas. Tad kiekviena klasė, atsižvelgiant į amžių, atliko įvairius testus: mokymosi stiliaus nustatymo testas, karjeros aitvaras, profesijų mozaika ir kt.

Mokinių grįžtamasis ryšys puikiai atspindėjo parinktų veiklų, organizuotų pamokų naudą:

5 kl. Gabija: „Patiko skirtingos žmonių nuomonės apie darbą. Apsidžiaugiau sužinojusi, kad galima dirbti nuo 14 metų“.

5 kl. Rokas: „Sužinojau, kad darbas nėra vergavimas“.

6 kl. Luknė: „Man pamokėlė patiko. Nors jau seniai žinojau kuo noriu būti užaugusi, bet tikrai ji buvo labai įdomi ir davė daugiau apmąstymo apie mano pasirinkimą ir ateitį“.

6 kl. Aurimas: „Man pamoka patiko, nes sužinojau daug naujų dalykų. Buvo įdomios užduotys“.

7 kl. Nojus: „Buvo įdomu, nes papasakojo tai, kas pravers gyvenime. Naudinga buvo tai, kad papasakojo ką reikia kelti į internetą, o ko ne“.

7 kl. Airidas: „Taip, nes tema, kuria kalbėjome labai atspindi dabartinį mano gyvenimą. Naudinga buvo sužinoti apie socialinių tinklų pavojus ateityje ir kaip apsisaugoti“.

7 kl. Justė: „Buvo įdomi pamoka, viskas buvo aiškiai ir įdomiai išdėstyta. Buvo aktualu kad reikia tiksliai atkreipti dėmesį ką darai savo socialiniuose tinkluose“.

8 kl. Aurimas: „Visai puiki paskaita, man patiko. Daug dalykų jau žinojau, bet ir daug elementarių dalykų supratau. Dėkui už paskaitą“.

8 kl. Milda: „Buvo naudinga, nes sužinojau, kad tavo profilio nuotrauka gali nusakyti daug ką apie tave ir kad žmonės iš jos nuspręs, koks tu esi“.

9 kl. Ignas: „Labiausiai įsiminė, kuriuose miestuose trūksta darbuotojų ir, kad 14-16 metų vaikams nelabai atsiranda darbų, nebent uogų skynimas“.

9 kl. Arminas: „Sužinojau, kad jaunimui savanoriauti yra naudinga ir jeigu yra galimybė, reikėtų tai daryti kuo daugiau bei įvairiose srityse. Tai bus ne tik prasmingai praleistas laikas, bet taip pat praplėsi savo pasaulėžiūrą, pažinsi save, sužinosi, ko iš tikrųjų siekti. Atlikus testus įsimintiniausia buvo, kad kai kurie paveikslėliai atitiko mano svajones (darbas biure, karjeros galimybės)“.

10 kl. Martynas S: „Sužinojau apie profesinį žemėlapį“.

10 kl. Paulius:  „Man asmeniškai labai patiko paskaita. Sužinojau daug naujų dalykų apie įsidarbinimą. Taip pat sužinojau apie jaunuolio įsidarbinimo galimybes, įdomu buvo paanalizuoti darbų žemėlapį“.

10 kl. Ričardas: „Paskaita buvo informatyvi, daug sužinojau. Manau, tai padės man ateityje siekiant savų tikslų“.

Mokinių aktyvumas veiklose, pozityvumas ir smalsumas skatina eiti pirmyn, organizuoti naujus įkvepiančius susitikimus bei pažintines ir praktines veiklas, ugdančias mokinių bendrąsias ir karjeros kompetencijas. Juk tikslas tik vienas – skatinti jauno žmogaus norą atrasti save, suvokti, kurioje srityje jis gali save realizuoti geriausiai, padėti kelti savigarbos lygį, ugdyti kritinį mąstymą ir socialinius įgūdžius...

Olia Kasikauskienė, anglų k. mokytoja, karjeros koordinatorė