Pradžia
lt
en
COVID-19 Jonavoje
Infrastruktūros plėtros įmokų skaičiuoklė
Paslaugos
Skelbimai
Projektai
DUK

„Dobilo“ ugdytinių darbai tarp geriausiųjų pasaulyje. Kaip to pasiekti?

„Dobilo“ ugdytinių darbai tarp geriausiųjų pasaulyje. Kaip to pasiekti? Liutkevičiūtė-Miglė-4m.-Spalvinga-mano-ateitis

Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Dobilas“ ugdytiniai džiaugiasi pasiekimais. Šiais metais net 19 mūsų darželio ugdytinių darbų komisijos pripažinti kaip vieni geriausių ir pateko į parodą Lietuvoje, o Elzės Marijos Jakubėnaitės darbas išsiųstas į Italiją ir atstovaus Lietuvai.

Jau 6-ąjį kartą dalyvaujame Lietuvos kartografų draugijos (kuri nuo 2003 m. rugpjūčio mėn. yra TKA narė) organizuojamame vaikų žemėlapio konkurse. Tai B. Petchenik (buvusi TKA viceprezidentė, ilgą laiką dirbusi su žemėlapiais, skirtais vaikams) vardo pasaulinis vaikų žemėlapio konkursas, pradėtas organizuoti nuo 1993 m. Tarptautinė kartografų asociacija (International Cartographic Association, TKA) vienija kartografų draugijas iš 84 valstybių, kurios gali dalyvauti konkurse. Konkursas vyksta kas dvejus metus TKA tarptautinės konferencijos metu. Kiekviena valstybė narė vykdo nacionalinius konkursus bei atranką savo šalyje ir 6 atrinktus darbus siunčia į tarptautinę parodą, kurios metu išaiškinami nugalėtojai.

Pirmą kartą vaikų žemėlapio konkurse, kurio tema buvo „Gyvename vieningame pasaulyje“, sudalyvavome dar 2011 metais. Netikėjome, kad mūsų ugdytinės Ievos darbas „Tebus pasaulis  laisvas“ bus pripažintas vienu geriausiu darbu Lietuvoje ir išsiųstas į tarptautinį konkursą Paryžiuje.

2013 m. dar labiau įsitraukėme į konkursą „Mano vieta šiandienos pasaulyje“. Tema labai įdomi, skatinanti ne tik tyrinėti pasaulio šalis, bet ir samprotauti, dėl ko mes gyvename ir ką galime nuveikti šioje planetoje. Net 2 mūsų grupės ugdytinių darbai (Saulės Sinikovaitės ir Gabijos Kuprytės) savo amžiaus grupėje buvo pripažinti geriausiais Lietuvoje ir išsiųsti į tarptautinį konkursą Drezdene (Vokietija), kur atstovavo Lietuvai ir rungėsi dėl geriausio pasaulio vaikų žemėlapio titulo. Tuomet labai džiaugėmės, kad pasauliniame konkurse (dalyvavo daugiau nei 30 pasaulio šalių) Lietuva užėmė 2 vietą. Ją iškovojo mūsų lopšelio-darželio „Dobilas“ ugdytinė Saulė Sinikovaitė su darbu „Gera turėti namus“ (paruošiau aš, mokytoja ekspertė Dijana Borisovienė). Mūsų niekada neaplenkė sėkmė. Visuose žemėlapių konkursuose mūsų ugdytinių darbai buvo pripažinti kaip vieni geriausių ir patekdavo į parodą Lietuvoje.

Šių metų konkurso tema – „Mano ateities pasaulis. Vaikai iki 16 metų buvo kviečiami piešti ar kitaip kurti savo žemėlapius, o mus vėl aplankė didžiulė sėkmė ir neapsakomas džiaugsmas, kai sužinojome, kad „Vyturiukų“ grupės ugdytinės Elzės Marijos Jakubėnaitės (4 m.) darbas „Mes – viena šeima“ (paruošiau aš, mokytoja ekspertė Dijana Borisovienė) išsiųstas į Florenciją (Italija), atstovaus Lietuvai ir rungsis dėl geriausio pasaulio vaikų žemėlapio titulo. Lietuvoje Elzės darbas dar pelnė ir papildomą rėmėjų apdovanojimą

Pagal konkurso taisykles vienas dalyvis galėjo siųsti 3 savo darbus. Neįtikėtina, kad į konkursą buvo išsiųsta po 3 Elzės Marijos Jakubėnaitės, Miglės Liutkevičiūtės ir Emos Kubiliūnaitės darbus ir visi jie pateko į organizuojamą parodą Lietuvoje (paruošiau aš). Tarp geriausių darbų pateko ir Gabijos Ivanauskaitės, Elijos Maneikaitės, Evelinos Imbrasaitės, Smiltės Andriuškaitės, Lėjos Asačiovaitės (paruošiau aš), Armando Čekanavičiaus (paruošė mokytoja Agnė Pajaujytė) darbai. Į parodą Lietuvoje pateko ir 4 buvusių priešmokyklinukų (dabar jie jau pirmokai) darbai. Tai Miglės Darelaitės (2 darbai), Kotrynos Drumstaitės, Veronikos Meilūnaitės ir Lėjos Skinulytės (paruošė mokytoja Milita Čelkonienė) darbai. Taigi, net 19 mūsų darželio ugdytinių darbų pateko tarp geriausiųjų.

Kas lėmė tokius laimėjimus?

Pastangos visada duoda rezultatų. Vaikai iš prigimties yra smalsūs. Jie domisi, tyrinėja aplinką, nori sužinoti, išsiaiškinti, pažinti. Sužadinus vaikų smalsumą, jie pasineria į kūrybos procesą. Jei vaikas jaučia dar ir pedagogo palaikymą, pritarimą, nuolat giriamas už pastangas, jaučiasi įvertintas – atsiranda motyvacija tolimesnei veiklai. Kai vaikas išgyvena sėkmę, tai ne tik sustiprina teigiamą savęs vertinimą, kūrybinių galių pajautimą, bet vaikas pradeda laisviau kalbėti, išsako savo svajones, išgyvenimus. Vaiko sėkmė labai priklauso nuo pedagogo gebėjimo sudominti, jo žaismingumo, išradingumo, įtaigumo. Jei vaikams sudaromos sąlygos, jei juos užvaldo teigiamos emocijos ir sėkmės nuojauta, atlikti darbai pranoksta mūsų lūkesčius.

Kaip sužadinti vaiko kūrybingumą?

Viena svarbiausių vaiko kūrybingumo ugdymo sąlygų – pačių ugdytojų kūrybingumas, kuris labai priklauso nuo pedagogo novatoriškumo, gebėjimo padėti vaikui pažvelgti į pasaulį kitaip. Dirbdami su vaikais, turime kasdien ieškoti naujos informacijos, inovatyvių ugdymo(si) metodų, kurie sudomintų, prakalbintų, pažadintų vaizduotę, emocijas, jausmus, padėtų juos išsakyti. Būtina augti kartu su vaikais.

Vaiko kelias iki žemėlapio konkurso

Vaikas poreikį piešti pajunta pakankamai anksti. Šis procesas jam patinka ir, paėmęs pieštuką, jis prikeverzoja pilną lapą įvairiausių ratilų, spiralių, vingių. Vėliau keverzonėse atsiranda įvairios formos.

Lavinant piešimo priemonės valdymo įgūdžius, skatinant, atsiranda tikslingas piešimas. Vaikas pradeda piešti save, savo šeimos narius, savo namą. Šiuo laikotarpiu reikia parodyti vaikui dėmesį, kad mums labai svarbu ir įdomu, ką vaikas vaizduoja, su juo kalbėtis, analizuoti, diskutuoti, kodėl jis taip galvoja. Vaikai diskutuoja apie tai, kas jiems yra svarbiausia – turėti mamą, tėtį, namus, daug draugų. Labai svarbu vaiko mintis užrašyti lape, išsaugoti jo piešinius, kad galėtume ugdymo procesą individualizuoti kiekvienam vaikui pagal jo gebėjimus. Įvertinus vaikų pasiekimus, siekiame kiekvieno ugdymosi pažangos.
 
Dalyvaudami vaikų žemėlapių konkursuose, vaikai, pasitelkę savo svajones, vaizduotę, fantaziją parodė visą savo išradingumą, kūrybingumą ir išreiškė save. Jie domėjosi vieni kitų darbais, juose įžvelgė tai, kas įdomu, nauja, netikėta, kas patiko ir tai sukėlė daug diskusijų. Buvo sužadintas vaikų smalsumas ir skatinami pažintiniai interesai. Atsirado vaikų motyvacija nuolat tobulėti ir tobulintis. Vaiko ugdymas įgavo prasmę. Kurdamas kiekvienas vaikas atrado inovatyvių meninės raiškos būdų. Vaikai sukūrė daugybę darbų, kuriuose vaizdavo Lietuvą tarp kitų pasaulio šalių, piešė savo įsivaizduojamą pasaulį, spalvingą ateitį, laimingus vaikus, draugystę. Per piešinius atsiskleidė vaikų patirtis. Jie dalinosi žiniomis ir įžvalgomis.
 

Džiaugiamės ir didžiuojamės, kad mūsų darželio ugdytiniai nuolat „skina laurus“  respublikiniuose, tarptautiniuose, pasauliniuose konkursuose. Konkursai – puiki galimybė ne tik parodyti vaiko gebėjimus, bet ir motyvuoti tolesnei veiklai, siekti užsibrėžtų tikslų, padeda atskleisti asmenybę, „užslėptus“ talentus, o laimėjimai didina pasitikėjimą savimi. Tokie konkursai skatina vaikus domėtis, ieškoti, atrasti ir kurti.

Ačiū Lietuvos Kartografų Draugijai, kuri organizuoja tokius konkursus ir nepakartojamas apdovanojimų šventes. Dėkojame rėmėjams (UAB „HNIT-Baltic“ ir privatus asmuo Andrew Kapochunas). Primename, kad Kartografiją ir GIS galima studijuoti Vilniaus universitete. Tai ne tik patraukli, bet ir geras darbo galimybes žadanti sritis.

Dijana Borisovienė, Jonavos vaikų l.-d. „Dobilas“ mokytoja ekspertė


Skaitykite daugiau: https://www.svietimonaujienos.lt/dobilo-ugdytiniu-darbai-tarp-geriausiuju-pasaulyje-kaip-to-pasiekti/